fredag, oktober 20, 2006

Motvinddag.

Det blåser hårt i Uppsala. Inte nog med att jag inte lyckades somna förrän klockan 05 imorse så vaknade jag av en bas. Den fick mig att ofrivilligt hasa ur sängen, krypa in i kläderna och trycka upp dörren som försökte tränga mig tillbaka in i rummet. Tryckvågorna slog emot mig. Men med vinden i håret och ett frenetiskt kämpande lyckades jag ta mig från luftströmmen och förflytta mig till köket.

Sen så var müsli slut. Hurra.

Och motvinden återvände. Jag hade glömt jackan så det regnade. Jag hade begett mig mot Carolina för att låna en bok så när jag kom fram flöt motvinden ur informationstantens mun. Det ven om informationen. Jag hade missat att jag varit tvungen att reservera boken.

Försökte fånga motvinden framför Carolina på bild, men det gick inte =(

Så jag gick till JB istället för att kopiera valda delar ur boken och kopiera två artiklar. Den ena artikeln blåste meningslöshet mot mig och den andra hade stormat iväg någonstans. Yrde därför upp till stora salen och letade motvindskratftigt efter reservationsboken. Jag vet inte om jag är korkad, men det fattades sidor i den. Vissa sidor var liksom blanka och den text som skulle ha stått där måste ha flygit bort med motvinden nånstans.

Nedbruten av all vind lämnade jag JB. Upptäckte då att den satans vinden även hade blåst bort mina handskar. Misströstande och utan hopp om att lä skulle uppstå åkte jag hem.

Spillde kaffe på golvet och funderade på om jag skulle begå självmord eller om jag bara skulle kasta ut datorn genom fönstret. Sen tänkte jag att jag dramatisk.

Tack till R som bjöd på två bitar kladdkaka igår och den andre R som lånade ut sitt busskort. Det flöt i alla fall åt rätt håll.

Nu undrar jag bara stilla om jag kommer hinna förstå vad jag ska skriva innan deadline om en vecka.

Ikväll blir det i alla fall knas på ÖG. Alltid något.

Inga kommentarer: