torsdag, november 30, 2006

Idag hade vi pm-inlämning. Av någon outgrundlig, studentikos anledning förlängde (förkortade?) jag mitt liv med ännu en natt uppe och vakenhet in på småtimmarna i förströelsens tecken. Jag kollade på film och knepade lite på pm:n. R var mest stressad. Som jag ungefär alltså.


I alla fall. Pm:n blev mer eller mindre (o)klar och både Saw II och Natural Born Killers – som för övrigt är en av de bästa filmerna som gjorts, typ – blev bevittnade inne hos M i korridoren. Trevligt trevligt.

Om det inte hade varit för att jag p.g.a. av det nästan försov mig i morse så hade det mesta varit gott. Om jag hade missat inlämningen vet jag inte vad jag hade gjort. Kanske följt R’s uppmaningar och hoppat från taket. Som tur var så bankade R på min dörr istället. I och för sig stod jag då i duschen, sjungande och panikduschande, hur nu det går ihop. Men det är bra att ha en säkerhet i form av honom!

Så vad gäller nu då? Ikväll hade jag tänkt att dra mig till Stockholms och fira (?) att det snart är slut. Ja, visst låter det skumt. Det är ju inte på långa vägar slut. Står fem meter från toppen, med mjölksyra i benen, faller, försöker krypa, sträcker upp handen. Men förgäves. Så ser jag på den här terminen. Jag ligger där utmattad bara meter från mål och ser halvt patetisk ut. Säkert skiter nån mås på mig också.

I alla fall. Ikväll ska jag till stockholms och (o)fira. Lyckades bjuda in mig själv till en förfest på andra sidan stan, men p.g.a. att jag själv bjöd in mig och att M i korridoren verkar vilja följa med så stannar jag nog hemma och förfestar lite här istället.

Ikväll: Stockholms
Imorgon: Oklart

Inga kommentarer: