söndag, november 26, 2006

Klart öppet förakt mot otänksamhet och okritisk granskning av krig. Nej, jag kom bara att tänka på det.

Haha, det har varit en rolig kväll och tidig natt. Var på korridorsfest ikväll också och den bjöd på allehanda aktiviteter och roligheter, kära återseenden och nya överraskningar. Sug på den ni!

I alla fall. Det var korridorsfest i ÖGs nationsbostäder och jag kände mig trygg. Trygg dels därför att jag hade någon slags kontakt med tre av de som bor där, dels därför att jag hade en vän som också hade kontakt som sällskap. Trevligt trevligt. Det ena urartade sig till det andra och det tredje bjöd på det fjärde. Tihi. Jag ska i alla fall bjuda på några reflektioner.

1. massor med folk jag känner. Visst, känner de kanske bara ytligt, och visst, det är inte alls särskilt kul att bli hejad på, kramad och snackad till av människor som man inte alls känner men som vet ens namn och bostad. Läskigt, men samtidigt roligt.

2. driva med korridorare. Och då menar jag mina egna. Jag, inte alls så full som jag kan och brukar vara på korridorsfest – jag hade bara druckit en (!) öl – hade lite skoj med E från min korridor. Jag ringer henne, spelar aspackad och förmodligen driver henne till vansinne med mitt samtal och efterföljande SMS. Tihi. Please don’t kill me.

3. prata med J. Det är roligt och jag kommer ihåg det eftersom jag trakasserade honom på T2-tentafesten. Efter mycket om och men vågade jag mig fram till honom för att diskutera just det. Vi hade talat tidigare på kvällen, men inte just om det, och han hade varit superdupermycket ignorerande. Anyway, han var mest förvånad över att jag kände igen honom. Trevlig prick.

4. kidnappad av galning. Ja, jag säger faktiskt inget mer Det var, eeeehhhhh, trevligt

5. stå i lång kö. Jag och K, f.d. medlem av korridoren, kom på den alldeles briljanta idén att gå till Smålands. Det verkade vara en alldeles utmärkt idé just , och det kanske det var också - du som läser tänker säkert att det inte alls var en dålig idé, särskilt med tanke på att det var 04-släpp ikväll/inatt. Men med tanke på den enormt långa kön så fanns inte Småland på uppsalakartan. Sad but true. Så vi åkte hem istället.

Jaa, det var min kväll. I STOOORA drag, mycket glömt men inte förlåtet, eller nej, inget glömt men lite nämnt. Kanske passar bäst att säga lite nämnt men inget glömt. Så får det bli. I alla fall, det var min kväll. Hur var din? Jag har ju givetvis förträngt en del, PM t.ex., men det får funka. Är ju enligt R nästan klar. Inte alls. Men nästan.

Och varför berättar jag det här? Tja, jag odlar fortfarande på min varje-dag-blogg-grej. Grej. Kom inte på bättre benämning.

Imorgon (som vanligt idag): sova, äta och skriva klart pm. Och kanske göra seminarium (är ju i princip frivilligt)

Inga kommentarer: