lördag, november 18, 2006

Var på min första korridorsfest på rackarberget igår. Jag har varit på en del korrefester här i floggan men inga borta vid folkes. Och det var en positiv överraskning faktiskt. Kanske inte så sjyst att säga överraskning, men det var en lyckad korrefest. Det var lite glest med folk till en början men det ordnade till sig och jag hade riktigt roligt. Vi spelade både twister och sjöng sånger. Dansade och busade. Skrattade och var allvarliga.


Sen nån gång efter midnatt kom vi på den alldeles brilljanta idén att vi skulle gå ut på nattklubb och tassa omkring på dansgolvet. Problemet var bara att valet av ställe givetvis mer såg ut som en sovjetisk matkö än ett, nåväl, fashionabelt uteställe. Kön var en halvmil lång och den vaktades av stora bolsjeviker.


Så det blev en runda förbi gatuarbetena på Drottninggatan för ett kärt återseende istället. Sedan ett intressant isländskt svärande på bankomaterna vid stora torget och en promenad hem med invandraren.

Hehe, tro inget dumt nu, jag har inget emot invandrare. Mitt politiskt korrekta jag var bara tvunget att tillägga det

Jajuste, sen så var det pinsamma sms också. I vanlig ordning. Nån som har lust att uppfinna ett fyllelås till mibiltelefoner?

Idag: Pm-plugg, igen. Pm är som virus. När man blivit av med en muterar de sig och återuppstår i nya skepnader. Suck.

Imorgon: Ingen aning.

2 kommentarer:

Anonym sa...

mobiltelefonen med alkolås är redan uppfunnen. :)
stina

Benny Lindholm sa...

Vart kan man få tag på den?