måndag, december 04, 2006

I avsaknaden på eget liv som tvingar mig att tvångsmässigt spionera på andra bloggar. Allt för ofta. Tydligen finns det spionprogram som vet om det också. I alla fall. I avsaknaden på eget liv så har jag beslutat mig för att söka svaren på detta icke liv:

(På knä) Mighty Shuffle God! Please answer my prayers and answer my questions!

And the God answered:

Will it be ok?
Stay Loose – Belle and Sebastian
Haha, ganska intressant start. Med tanke på min inställning till saker och ting kanske det stämmer.

How am I feeling today?
Canada – The Field Mice
Hmm, ganska träffande egentligen, bara inte idag…

How do my friends see me?
Åt samma håll – Lars Winnerbäck
Haha, if only.

Will I get married?
A Man Me Then Jim – Rilo Kiley

Ok? Vad fan ska det här betyda?

What is my best friend's theme song?
Win some Lose some – Brother Ali
hehe. Nån som känner sig träffad?

What is the story of my life?
Join my stream - Popsicle
Fattar inte ett skit! Hmm, kanske inte är så knasigt ändå.

What was high school like?
This Charming Man – The Smiths
Yeah Right!

How can I get ahead in life?
Killer Queen - Queen
Haha. Eller?

What is the best thing about my friends?
Forgive not forget - Laleh
Naa, man kan ju alltid hoppas..

What is tonight going to be like?
Ghostbusters – Ray Parker Jr
Hahaha, ganska träffande.

What is in store for the remainder of this weekend?
I Want it All – Depeche Mode
Jag har ju en hel vecka på mig…

What song describes me?
Lost ones – Lauryn Hill
Vafan!?

To describe my grandparents?
Vi kan väl vänta tills imorgon - Kent
Jag brukar faktiskt hälsa på ibland...

How is my life going?
My Way – Frank Sinatra
Så jävla ego är jag faktiskt inte!

What song will they play at my funeral?
The show must go on - Queen
Den måste ju det

How does the world see me?
Stripped – Depeche Mode
Ok? Det hoppas jag verkligen inte!

Will I have a happy life?
Banquet – Bloc Party
Vadå? Som en bankett? Livet som en fest? Antar att det är ganska bra. Men med tanke på låttexten, tydligen inte…

What do my friends really think of me?
Ain’t Getting Nowhere - Monster
Tack för den!
Älskar er också! ;)

Do people secretly lust after me?
Rubber ring – The Smiths
Usch, va snuskigt det där blev.

How can I make myself happy?
Fraud in the 80’s – Mates of State
Vah?! Please tell me oh mighty shuffle God, what are you thinking?

What should I do with my life?
Bend and Brean - Keane
Jaha? Ja, då behöver jag alltså inte plugga till tentan?

Will I ever have children?
If it Ain´t Love - Monster
Tur att jag har pluggat på det där med särkullbarn och faderskap då… Men jag lovar, ska ta hand om dem!

Ok, tack för svaren! Vad nu de hjälpte...

Nu ska jag slicka min sår och begrunda gudens svar.

Imorgon (Idag): pluggpluggpluggpluggpluggpluggplugg...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Så illa är det väl inte baby? ;)

Anonym sa...

Jag är här nu. Tänkte bara säga det.

http://timetokillistimetospill.blogg.se

Anonym sa...

Du är kreativ, du är bra. Jag är trött, men också ganska bra.

Magnus

Fröken Lund sa...

Du fick ju bättre svar än jag i och för sig!

Benny Lindholm sa...

Sara: näää, ganska roliga svar egentligen, särskilt om man lyssnar på texterna också.
Magnus: Tacka, tackar! Var inne hos dig nån gång och yrade tror jag.
Miss Lund: At least they made some sense...

Anonym sa...

Måste va rekord i kommentarer d här? Roligt grepp, ska prova själv. Hursomhelst. Imorn plugg 8. Å de kommande 9 dagarna fram till tentan. Synes då om inte förr. Kram // I (fd klasskamrat)

Fröken Lund sa...

Förresten. Glömde säga när jag var inne tidigare.

"Spionprogrammet" heter Statcounter. Skaffa ett eget på www.statcounter.com. Man får mycket detaljerad info om besökarna.

Skulle faktiskt våga mig på en gissning om exakt var du bor.

Du vet, i rymden kan ingen höra dig skrika. (Det vore förresten nåt att säga till Fuglesang innan han drar iväg på sin rymdresa).