söndag, december 03, 2006

Nu är tentaplugget klart. Ja alltså, planerat. Typ. Väldigt mycket typ. D, H och jag möttes över en öl (och ramlösa) på Fellini igår efter planlöst spatserande i centrala Uppsala. Målet var att koka ihop en översiktlig plan över tentaplugget, a.k.a. repetionsförtvivlan.

Typ.

Så i tio dagar ska jag och ett gäng andra djurister sitta i djup desperation över kursböcker och invecklade EG-domstols-uttalanden. För att inte tala om förvirrande skiljaktiga meningar i HD-praxis från 1408. Suck.

Men lika bra.

Efter det i viss mån bristfälliga planerandet bänkade vi oss på bio. Nya bondfilmen. Jag måste säga att jag gillade det nya stuket. Färre gadgets och en tuffare Bond med en mer mänsklig sida. Fast å andra sidan så utspelar sig ju filmen (år 2006) före alla de andra filmerna (1962-2002) så det kan ju vara förklaringen. En Mr Bond som fortfarande visar några spår på mänsklighet med andra ord. Fast det gör han ju å andra sidan i de andra filmerna också. Anyway, se filmen så förstår ni.

Sen efter filmen så käkade jag en pizza med D på Palermo innan vi bänkade oss med öl och TP på V-dalas pub. Jag vann. Nästan, för vi hann inte spela klart innan R med bihang lyckades slita sig ur förfestens grepp.

Väl inne på Velvet lyssnade vi till Fibes, Oh Fibes!. Jag hade inte lyssnat så mycket till dem innan, men de var tacksamma. Var dock tvungen att slita mig lite eftersom D tappade bort oss. Han hade mer eller mindre suttit i ett hörn i en halvtimma, sippande på whiskey.

Fibes, OhFibes!

När väl bandet packat ihop ångestdansade jag mig till allehanda lite rockigare låtar. Bloc Party var klart ångestdansens höjdpunkt.

Så var den sista kvällen på ofirande-helgen. Nu är det bara ångestplugg kvar. Sen är det tenta och sen semester. Längtar till min resa ner till J. Ska bli så jävla skönt.

Nu: plugga vidare
Sen: tända ljus
Imorgon: tentaplugg från klockan nollåttanollnoll.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fibes, Oh Fibes! är grymma... lycka till med tentapluggandet :)

Benny Lindholm sa...

tack! :)