onsdag, december 13, 2006

klockan är sju minuter över halv ett och det är nu snart bara tjugofyra timmar kvar till den stora tentamen. Förvisso är det den mindre tentamen detta år, men det förändrar inte mycket. Sitter och funderar och filosoferar lite över spansk lag - don't even ask - till tonerna av Gyllene Tider. Antar att man måste göra det också någon gång. Antar att man måste lyssna till Gyllene Tider ibland.

Gyllene tider. Vart tog de vägen? Och när kom de tillbaka? Lutar mig så bakåt, tittar förstrött ut genom fönstret och funderar med djupa veck i pannan.

Antar att man måste göra det ibland.

Sen så ler jag. Hela mitt ansikte ler. Ögonen lyser säkert också. Resultaten från de obligatoriska momenten vi har haft under terminen kom idag. Inget oväntat, inget glädjande. Grymt besviken. Men som vanligt antar jag.

Tar det med mod den här gången. Antar att man måste göra det ibland.

Snart ska jag skicka julkort. Blir inte många iår. Snart måste jag också ta kontakt med min mor. Har väntat alldeles för länge.

fyrtiotvå minuter över midnatt. Varför heter det midnatt när mitten av ens natt med sömn infaller långt senare? Question of the day. Ja, ni får tåla lite fritt associerande och filosoferande den här gången.

Procenten flög ut genom fönstret och frontalkrockade med verkligheten häromdagen. Därav procentlösheten. Sen rullade jag köttbullar igår. Så ungefär var min helg. Bortsett från lördagens nöje med biobesök och kittlande på Ekonomikum. Idag åt vi kassler, drack glögg, nafsade på lussekatter och spelade sällskapsspel i studiegruppen. Effektivt. Så får se hur det går på tentan, på frågan om kassler kan separeras svarar jag att glöggen inte blivit traderad och att spelet går ut på att återvinna så många lussekatter som möjligt. Sen ritar jag en figur, hävdar att betyget redan blivit registrerat och att jag patenterat min fru. Hävdar att barnen har blivit inarbetade och att de, när mitt liv blivit sålt exekutivt, kommer det få ärva min deponerade själ som satan innehaft med redovisningsskyldighet.

Tragiskt men sant.

Roligt det där med glädje, bitterhet och trötthet på samma gång. Fast bitterheten börjar tyna bort nu. Imorgon ska jag kolla på film och fredag åker jag till Spanien. Nåja, idag kollar jag på film och i övermorgon flyr jag landet.

Trevligt men sant.

Så var det lilla roliga slut. T3 och med den civilrätten. Vi har varit gifta i ett år. Bokslutet kommer senare. Om jag hinner. Känner på mig, såhär femtiosju minuter efter midnatt, att det inte kommer bli så mkt bloggande på ett litet tag. But I’ll be back.

Antar att man måste göra det ibland. Komma tillbaka alltså.

Imorgon: fysik, geografi, hemkunskap och Arts and Electives.

Eller var det idag?

1 kommentar:

Anonym sa...

Wow, grymt bra skrivet man. Lycka till på tentan och ha det gött i Spanien!