onsdag, januari 31, 2007

Nej, jag har ingen jeansjacka. Tänker inte skaffa en heller!

Bejaka barnet i dig. Ungefär så. Mer eller mindre.


Bland de flaxande tankarna på seminariet och snacket på modemötet innan det framkom bland annat detta. Barn är farliga och orsakar en massa hemskt. Stäng in dem eller knuffa bort dem, gör vad du vill, det är faktiskt nästan befogat, ty de är ju själva brottsliga.


På tal om söta barn kan jag också berätta att en mycket energisk och målmedveten liten flicka stormade in på bussen idag, forcerade sig fram och skanderade högljutt ”URSÄKTA MIG! URSÄKTA MIG!”


Så det kan gå. Hon var inte fjorton men ungefär tio. Sen bråkade hon med sin mamma.


Och nån gång innan detta hade det storhandade sömnpillret – iofs bra storhandat sömnpiller, men likväl sömnpiller – hotat oss studenter med en vattenhink. Rolig snubbe det där.


Så nu sitter jag här in my chemical romance och ska tvinga i mig lite plugg. Bara bra egentligen. Måste ta min medicin. Bara det att tankarna vandrar iväg någon annanstans…


Imorgon: Modemöte om pm

Inga kommentarer: