tisdag, januari 30, 2007

Jag har lovat att blogga om min basgrupp. Tydligen heter den snyggatjejerbasgruppen. Långt namn det där. Men det funkar väl. Fast jag hade nog hellre döpt den till snyggatjejerochensnyggkillebasgruppen. Men det hade varit falsk marknadsföring.


Rolig basgrupp i alla fall. Tre tjejer som har ett gemensamt intresse för mode, shopping, förvaring av skor i köksskåp, uppmontering av klädstångar, kasta kläder på golvet och sen hoppa i luckorna mellan kläderna. Tror att juridiken har nån plats där också.


Sorry kunde inte låta bli. :P


Och medan de fnittrar och jag mobbar så snackar allas får jurist i ulvakläder om högerregeln i forsränning och sprängning av halva Uppland. Ungefär samtidigt förklarar vår lille minilärare för oss väldigt (o)pedagogiskt att Ekelöf är död. Jag tror att han egentligen vill berätta sagan om rödluvan men då skulle han ju vara avslöjad. Den tredje storhandade storrökande brottsprofeten undervisar resten av tiden i hur man sticker en kniv i nån med bästa resultat. Rakt ska det vara tydligen.


När sen nästa föreläsning börjar viftar ulven med pekpinnen och leker ulven i lådan. Det är inte så kinky som det låter. Visserligen yrade han nåt om att dra fram korven ur byxorna men det var ett snedsteg i den annars så pedagogiske clownens upplyftande måndagsstand-up.



T4 är faktiskt ganska roligt än så länge. Men så har jag ju inte pluggat än. En till katastrof på ingång?



Hepp. Nu ska jag (inte) plugga vidare.

5 kommentarer:

Ida sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Ida sa...

Men det var ju själva greppet som var viktigt när man hugger någon med kniv. Att det liksom kommer underifrån så att den andre inte hinner värja sig.

Bara ett inlägg.

Em sa...

Tycker du ska blogga lite om din underbara och otroligt snygga och smarta korridor också ;) Puss! Säg till om du vill dricka mer kaffe!

Anonym sa...

bah!!Det är ju juridiken som är orsaken till att kläderna bildar en heltäckningsmatta..;)

Benny Lindholm sa...

Haha, touche.