söndag, januari 14, 2007

”Du är girig!!” väser hon fram. Nåja, kanske inte väser, men ändå. Är jag det?


Igår var första lektionen på processrätten. Den lille mannen med den oväntade stora rösten pekade med hela sin hand på oss stackars studenter. Detaljerna sprutade ur hans mun och en del nådde nog våra hjärnceller. Eller kanske inte. Men han verkar bra. Blev lite rädd först och funderade på hur jag skulle lyckas smita ut ur salen. Likt ulven mässade han på om terminens plågor och den tortyr som väntar oss. Ut genom fönstret kanske? För uppenbart.


Krypa längs golvet?


Men efter pausen lugnade han ner sig. Han pekar med hela handen och jag försöker följa.


Sen trotsade jag moralen och knäckte några bira med P. Trevligt trevligt. Sen en ännu trevligare middag med E. Även om jag fick lite ont i magen där ett tag. Men det gick över. Hon är gullig hon, E!


Dagen efter försökte jag tvinga mig igen, men skolkade med Em efter ett sextiotal sidor. Vi körde bort till Maxi och shoppade loss på godis. Em köpte två filmer. Omåttligt B var de, men det gjorde inget. Vi tittade på dem efter på spåret.


Blogga för att berätta eller blogga för att ta på tid? Vad spelar det för roll…


Nu sitter jag iaf och lyssnar på Coldplays debutalbum. Underbart. Ger inte så mycket minne som det skänker känslor. Känslor av djup, lycka och förvirring. Men ok förvirring. Känns bra!


Imorgon (idag) fyller R år. GRATTIS!!! Om jag hade en orkester hade jag bett om en fanfar. Men man kan ju inte alltid få allt.


Nu sjunger jag med också. Kan ju inte sluta sjunga som ni kanske vet. Älskar att sjunga. Om jag bara hade varit bra på det så hade jag bytt ut pennan mot en mick och lagboken mot en gitarr. Eller nåt i den stilen.
Sjunger mera.

Inga kommentarer: