fredag, januari 12, 2007

Räknas det som skolk om man sitter på sin kammare och försöker låtsas att man inte behöver läsa något som man behöver läsa? Jag menar, skolk var ju när man inte dök upp - eller ner eller hur det nu var - till lektionerna på låg- och mellanstadiet.


Innebär det att man måste smita ut ur sin kammare för att det ska räknas som skolk?


Det vore ju olyckligt för då skulle ju skolket vara ganska tråkigt. Det skulle innebära att jag inte kan lyssna på nån musik, inte kan blogga (eller läsa andra bloggar), inte kan titta ut genom fönstret, inte kan sova, inte kan kolla på film. Sånt som jag brukar göra när jag borde plugga men inte vill.


Å andra sidan så finns det ju mycket att göra utanför dörren också. T.ex. snacka skit med korrisar eller titta ut genom köksfönstret.


Hmm, att skolka eller inte skolka, det är frågan. Äsch, lyssnar på Be true to your school med Beach Boys istället. (Och sjunger med)


Nu: tvinga mig.
Sen: Lektion i Processrätt
Ikväll: öl?
Imorgon: mer tvång...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Neeeej, hemma är ju du din egen auktoritet, om man ska vara positiv. Fast jag vet, som jur.stud känns det att böckerna styr ens liv ibland. Kanske moralisk skolk? ;p

Benny Lindholm sa...

Usch ja. Lustigt att du skulle nämna moral nu. Sitter med näsan i Jareborgs Allmän Kriminalrätt... :s