fredag, januari 05, 2007

Nu får de för fan ta och ge sig!! Hissa vit flagg och gömma sig i sina bunkrar! Jag kommer ju trilla dit om inte annars! Om de inte lägger av snart kommer jag fylla i en sån där ansökan och skicka in den till dem som de verkar vilja!

Det är ju som att de förföljer mig, matar mig med propaganda och prompt ska inlemma mig i deras system. Och jag har bara en sak att säga, absolut en sak att säga! En sak! Jag faller nästan för det! Som tur är så är sista ansökningsdag snart här vilket betyder att jag inte kommer hinna att ansöka… Hihi, tji fick ni!

Jag har ett annat problem också: ett bombnedslag på min överläpp. Men inte att göra så mycket åt. Tyvärr.

Nu ska jag strax kila in till Akademibokhandeln och höra med dem om de har hittat några böcker nere på lagret eller om jag måste vänta tills nästa årtusende. Ganska ironiskt när man tänker på det. Inne i ena hörnet i denna smått gigantiska bokhandel som är grundad nån gång för artonhundra år sen finns det högar av böcker. Hur mycket som helst. Hur måga som helst. Juridik av alla dess sorter författade av halva Sveriges juristkår. Men inte ett, ETT, enda exemplar av Mr Nisse Jareborgs Allmän Kriminalrätt.

Som att jag iofs inte redan har tillräckligt med böcker...

Slokörad har jag därför drivit mig själv bort från den gigantiska bokshoppens innersta hörn, ut i gallerian ett flertal gånger de senaste veckorna. Men man ska inte gråta över spilld mjölk. Särskilt när mjölken inte finns och man därför sluppit fläckarna.

Jag har fått, och får, nöja mig med Ekelöfs rättegångsepos istället.

Men idag kanske jag får napp. Vem vet.

Nu: Ackishandeln (Nej, inte sjukhuset)

Sen: Städa

Senare: Dinnertime

Inga kommentarer: