tisdag, januari 09, 2007

Såhär efter 79 minuter har det blivit lite ljusare. 79 minuter efter. Efter att jag vaknat. Tvingade upp mig efter femton minuters halvsovande och släntrade till köket med sömn i ögonen och tvivel.


Fick ett e-mail inatt. Fel. Två. Såg dem först imorse när jag vaknade - de väntade på mig i mobilen. De kom med väntade resultat. Svart på vitt.


Jag är fortfarande trött. Men med god musik i högtalarna och goda minnen har jag suttit och läst lite. Nisse är fortfarande på villovägar så jag håller tillgodo med Per-Olle, a.k.a. Ekelöf. Den är rätt tråkigt. Men om jag ska undvika katastrofen förra terminen så måste jag. Och det ordentligt. Flera gånger om.


Det är iofs orättvist att kalla det katastrof. Särskilt med tanke på att det inte är det. Men jag kommer inte glömma. Ska inte glömma. Jag ska ta mig i kragen.


I kragen.


Det är bra. Bra det. Igår registerade jag mig i alla fall, förhandlade till mig alldeles för mycket tider på jobbet och lämnade blod. Gick bra den här gången också. Kände mig lite matt efteråt. Emellanåt. Kände mig som en duracellkanin vissa minuter också. I hjärnan. E var duktig iaf som lämnade prover. Trots de elaka syrrorna som bara klämde och skrämde.


Sen bjöd E på mat, innan vi cyklade hem till mig och kollade på film. Mer än trevligt. Mer! Även om kriget mot envisa angrepp mot min kropp fortsätter. Men tids nog, förr snarare än senare, kommer jag vinna. Kanske idag.


Men nu måste jag ju ta mig i kragen. Ska ha föreläsning från kvart över tio till fyra idag. Hur långt om helst. Både dit och föreläsningen i sig. Iaf, måste sätta fart så jag inte kommer försent till magistern.


Förresten, hamnade i samma grupp som R, min käre grannen. Hoppas han hjälper mig den här terminen. Också. Hamnade, föga otippat, i samma grupp som en J också. Vi har varit i samma grupp, mer eller mindre, sen T1. Sen så var det ju den andra J, som jag har spatserat med på juridikens väg sedan T2.


Tjollahopp.


Nu: snart (Introföreläsning, brottsbegreppet och kanske svar på varför vi har straffrätt)
Imorgon: senare (föreläsning i vilka processens (Kafka?) funktioner är och introduktion i straffrätt)

Inga kommentarer: