måndag, januari 08, 2007

Sitter här på min kammare, ja kammare, ty så heter de i universitetsstaden. Anyway, jag sitter här och funderar på om jag ska återuppta en gammal vana. Nåja, nu är det iofs så att jag aldrig la av den, och inte är den särskilt gammal heller, bara nåt år eller så, men återvinna den kanske?


Jag talar naturligtvis om att sitta uppe halva nätterna, filosofisera (nej, jag är inte dyslektiker, eller jo lite, men den här gången var det avsiktligt Em!). Men det kommer jag inte. Ärligt talat måste jag faktiskt lyssna på och ta in det råd som jag har försökt banka in i mitt huvud det senaste året: Att ta mig i kragen.


Har ju en lapp på dörren som manar mig.


Senare idag - jag är frestad att säga imorgon, men då skulle jag ha ljugit - ska jag registrera mig på 22p straff- och processrätt. Sen börjar äventyret.


Jag ska plugga heltid på juridikum, 50% på ekonomikum och göra min arbetsgivare lite glad. För en gångs skull. Jag jobbade knappt nåt under "väggen", dvs T3. Och det gick ju åt helvete. Så jag återupptar vanan och hoppas på forna resultat.


Sen så kommer ju fritiden också. Och den är viktigt. För att inte säga nästan viktigare. Meanwhile, lyssnar jag på Damien Rice och The Blowers Daughter.


Imorgon är det i alla fall registrering, allehanda kurslitt inköp, förhandling med chefen och tappning av blod.


JAJUSTE! LÄMNA BLOD!!!


Hmm, synd att inte alla kan bara. Det är ju för jävligt!


Det här var ju inte bra. Nu sitter jag här likt förbannat. Fy mig! Så nu ska jag knoppa.


Imorgon (jajaja, jag vet, idag): Registrering, tappa blod

Inga kommentarer: