lördag, februari 17, 2007

En helt vanlig dag


En dag när jag som vanligt höll på att leta rätt och fel hemma i köket föll en tung uppgift ner genom taket. Jag försökte schasa iväg den med en tidning men den envisades med att följa efter mig vart jag än gick.
På kvällen käkade den upp mitt bästa PM. Den fick naturligtvis magknip. Hela natten satt den och svor och grälade under en jobbig ångest nere i källaren.
Jag försökte fånga den med en rostig råttfälla och ett trasigt paraply. Efter tre dygn fastnade den i brevlådan och jag slängde ut den genom fönstret. Den klättrade genast uppför närmaste lärare och försvann spårlöst.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Förutom det där m melodifestivalen e ja faktiskt ganska impad över din musiksmak,känns bra tills på lör!!!

Benny Lindholm sa...

Haha, men jag känner mig uppriktigt sagt hedrad! :)