torsdag, mars 01, 2007

Antar väl minas uppmaning och listar mina tre kurslittfavvisar hittills under utbildningen. Det var något jag kunde svara på rak arm men som med ett par tre sekunders funderande och några till motiverande ändrades till detta.


1. Mats Glavå, Arbetsrätt
Den är ganska kontroversiell och omåttligt fylld med politisk propaganda, men det gjorde bara att man var på sin vakt.


2. Håkan Strömberg, Normgivningsmakten enligt 1974 års regeringsform
För att alla hatade den och sen kom att älska den. Nästan.


3. Per Jonas Nordell, Marknadsrätten
För att den är den tunnaste boken av de vi har haft hittills.



Jaha och sen då? Jo, det hade varit mycket lättare att välja ut de tre sämsta kurslittfavissarna. Men man får väl kalla dem nåt annat då. Kanske nåt för den som bad mig göra listan ovan? ;)

9 kommentarer:

H. sa...

Well what do you know, vi har inte haft en enda av de där böckerna.. Och vi läser ändå samtidigt. Men en sak har vi som inte ni har. Mats Glavå, Handelshögskolans prefekt. haha

Benny Lindholm sa...

nästan alla hatade hans bok, eller, de som hatade den gjorde sig hörda iaf, han var väl lite, så att säga, socialdemokratisk. Är han trevlig?

H. sa...

Nä men VE OCH FASA var han socialdemokratisk?! Lägg märke till sarkasmen...

Jag har faktiskt aldrig träffat honom. Det är ju inte så att han håller föreläsningar. Eller näe, det vågar jag inte uttala mig om. Det enda jag vet är att han är prefekt. haha

Benny Lindholm sa...

Haha, exakt vad jag tänker också. Men du vet ju hur majoriteten av jurister är...

H. sa...

Oh yes, det är det sorgliga med en majoritet. Jag skulle iaf inte hoppa om de hoppade av en bro. :)

Anonym sa...

benny, helt allvarligt så var det där en värdelös topp 3! var är zetterström, var är grauers, och framför allt var tusan är kafka?

Benny Lindholm sa...

ok, jo funderade på grauers, men tog inte med nån av dem ändå. Fast Kafka, helt klart, ska ju vara med!

Fröken Lund sa...

Nog för att du inte tragglat dig igenom alla terminer än, men jag efterlyser brottsbalkskommentaren 1 och 2. Fast de kommer kanske upp på listan efter att du läst straff- och processrätt den här terminen?

Benny Lindholm sa...

Alltså, BrB-kommentarerna är ju Guds gåvor till de stackars vilsna små juristerna, tog dock inte med dem i bedömningen.