torsdag, mars 15, 2007

torsdag.


Dagarna går fort i Uppsala.


Jag hängde lite väl länge med min lilla gitarr inatt och lite för mycket med den imorse så jag kom inte in till bibblan förrän runt 12 idag. Men det kan man väl unna sig?


uppsala är en irrivirristad ibland, det här är beviset.

Och det har varit en irrivirridag idag. Jag har slukat ett par rättsfall, stirrat in i nacken på killen framför mig, letat febrilt på internet, stirrat ner på tangentbordet framför mig, strukit över en halv rättegångsbalkskommentar, ritat krumelurer i blocket framför mig.


men det har varit fint väder och Uppsala var vacker

Så till slut retirerade jag till universitetshuset och UF och samtalet om Sudan som jag nämnde förut. Jag var ett par minuter tidig så effektiv som jag är plockade jag upp mitt block och Ekelöf/Bomans lilla irrivirribok. D.v.s. nr fyra i serien om rättegångsbalkens djupa mysterier. I alla fall, jag hade knåpat ner några anteckningar med min blyertspenna medan jag satt i bibblan under dagen och jag tänkte uttnytja tiden och komplettera dem lite med min ICA Supermarket-penna. Det blev irrivirripannkaka av allt tror jag. Jag lyssnade på föredraget med öronen, tittade ner på blocket med ögonen, kompletterade mina tankar med handen, och försökte koordinera detta med min vid det laget trötta hjärna.


Men om det börjar soligt så slutar det molnigt

Men det blev lite antecknat från samtalet om Sudan också. Paneltupparna som satt framme vid podiet berättade intressanta saker om konflikten i Darfur och satte det i perspektiv. Jag hade varit oförskämd om jag inte hade skänkt deras insatts ett par kvadratcentimeter i marginalen i blocket. Och det är ganska skrämmande egentligen. Ja, jag vet att mitt lilla intresse endast har (återupp)väckts pga seminariet, men det skiter jag i.


det berömda irrivirriblocket

Det är kanske så många som TVÅ MILJONER människor på flykt, FLERA HUNDRATUSEN människor har kanske dött, det talas om ETNISK RENSNING och vissa vill till och med kalla det för FOLKMORD. Vi får se hur det blir med definitionerna, men tydligen är det en av de största katastroferna och konflikterna i världen för tillfället. Och vad diskuterar vi i Sverige idag? Jo, att danskarna är kinkiga för att de får sparka boll på Råsunda istället för nya Ullevi.


där framme satt paneltupparna, skriver jag dåliga bildkommentarer?

Ja ja ja. Stormaktsspel och olja till trots, det kanske kan bli bättre. Men på tal om media och inkompetent rapportering vill jag tipsa om senaste uppdrag granskning. Good shit!


Nu ska jag nog plinka lite på gitarren och sen kanske se till att plugga lite innan jag går och lägger mig (och sen förhoppningsvis blir väckt av en underbar E).


Imorgon: PM-ångestande, kompletteringsvåndande och seminarium i processrätt.

Inga kommentarer: