måndag, april 09, 2007

korridorrinice

Lite corridortime idag. Em kom hem igen och jag bjussade på kaffe i vanlig ordning. Fett nice! Efter att ha bott här i den stora studentstaden norr om Stockholm i nästan två år snart så skulle jag ganska lätt kunna få tag på en ny bostad. Häromveckan blev jag erbjuden en i Stabby, men den fixade jag vidare till Ida och med mina ködagar skulle jag lätt kunna få bostad i studentstaden.


Men jag trivs bäst här, under min korkek luktande på blommorna... eeehh, ojdå, jag menar i mitt flogstagetto snackande med utbytisar och drickande med Em. Imorgon ska vi på Snerikes.


Ikväll har grillat på balkongen. Trots att jag trotsade vädret och bar kortbyxor och låtsades att det var sommar framför grillkolen så var det fan inte varmt. Kallt. Varmt i grillen, kallt om benen, gott med marinad, krispigt med strips. Grabbarna från tyskland käkade kyckling och det gjorde även R.


Fett nice. Värre. Fettet alltså, men vad gör man inte när stereon står på hög volym i allrummet och man känner att sommaren är på väg? Eller på g. Välj själv.


Fett nice! Med andra ord.

Inga kommentarer: