fredag, april 13, 2007

Tussilussilago

När jag cyklade hem i förmiddags så upptäckte jag att det växte ett gäng tussilago längs cykelvägen. Vet inte varför de hade bosatt sig där, det är ju inte precis den bästa platsen. Jobbiga och ibland stressade och fulla studenter som cyklar förbi, nåt företag som ska bygga en massa bostäder och en massa bilar som är på väg överallt och ingenstans.

Men de kanske idkar välgörenhet.


Gör gott i alla fall.


Drömde inatt att jag hade lämnat in min komplettering och satt uppe hos min lärare med ett gäng klasskamrater och nåra sosstanter. Tydligen hade jag skrivit kompletteringen på engelska. Dålig engelska. Och tydligen var det ingen komplettering alls utan nån smörja om främlingsfientlighet och behovet av att ta hand om miljön.


Min lärare satt, nästan lite uppblåst, som en padda, klädde honom inte alls, och sa att det inte var ok, att jag ju skulle ha läst de och de propositionerna också. Vi fick alla göra om.


Sosstanterna nickade.


Undrar vad drömmen betyder. Egentligen.


Ikväll ska jag kanske på fest med klassen och sen kanske på TTOF.

Inga kommentarer: