torsdag, april 12, 2007

Rest In Peace, Mr Kaffekopp!

Idag har jag verkligen inproducerat massa saker. Eller ingenting. Är en perspektivfråga. Eller ingenting och ingenting, jag har pluggat lite, styckat lite, skrattat lite och sjungit lite. Föremålen för mina handlanden (kan man säga så?) har varit straffrätt, kyckling, American Idol och Fly me to the moon. Inte nödvändigtvis i den ordningen dock.


Kanske styckade jag sinatras gamla dänga, skrattade åt underlåtenhet, sjöng lite kyckling och pluggade amerikanska popmiffon. Jo, var det nog.


Annars ? Ska strax studsa ner i min superdupersköna lilla säng och sussa gott i ett par timmar. Jag var faktiskt uppe ganska tidigt imorse. Klockan tio. Typ. Vilket är en bedrift med tanke på den höga alkoholhalten igår. Det var kul, mitt i all misären. Kom på ikväll att vi hade suttit och lekt "jag har aldrig" på ett mycket högljutt sätt mitt i smeten och att en av mina underbara koppar hoppade ut ur skåpet inatt.


I know, I should give him a proper burial

Ja,
en av mina koppar har gått sönder! Den tog livet av sig. Fick väl kanske nog av kaffedrickandet. Men R sa att vi skulle återses i himlen. Jag hoppas det!


Annars två: jag har avkalkat kaffebryggaren idag. Nån som antecknar?


Imorgon: plugg och UF (om afrikanska unionen med Cyril Obi) borde lämna blod också, men får se.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Avkalkning är bäst! Lite ättika och vips! så är kalket borta. Ättika är bra till allt- om du inte redan visste det :-)

Benny Lindholm sa...

haha, nää, dum som jag är la jag ner onödigt mycket pengar på små fyrkantiga påsar som man skulle hälla i kaffekokaren. Men helt klart, ättika is the shit! I've been told.