måndag, april 02, 2007

Vem är calle? Och framför allt, varför försvann han när karin ville ha ett chefsjobb?


Vi hade föreläsning i ADR. Det låter som nån bokstavssjukdom men det handlade tydligen om konflikthantering. Lindell är väl smart, på sina sätt, men inte har han alla rätt. Inte för att jag vet vad jag snackar om. Babblar ju mest. Och ser snygg ut. Ibland. Inte. Suck.


I alla fall. ADR, inte att förväxla med DDR, vart nu det kom ifrån, ska fungera som komplement till domstolsprocesser, och så långt bra. Men varför se det som det enda alternativet? Mer resurser till domstolarna måste väl också vara ett alternativ. Konfliktlösning till all ära, men att ha ADR bara därför att de allmänna domstolarna inte levererar är ju fel.


Inte för att jag vet vad de ska leverera, kanske underhållning?


Den andra föreläsningen var då bättre. Visst ett par kängor åt åklagarna som han inte ville kännas vid när jag snackade med honom på tu man hand sen efteråt. Men jag var i och för sig glad över de grövre dojorna. Fick ju visa upp mina nya pjucks idag också. Miljöstraffrätt är helt klart skoj ändå. Är ju trots allt lite av en mjölpartist.


Vilket dock inte ska förväxlas med miljöpartist.


Men vem var calle? Det var den eviga frågan. Och jag blev ju inte alls klokare av att det dök upp nån petter på slutet heller. Vem var han?

Inga kommentarer: