torsdag, juni 07, 2007

men jag har tappat bort mitt kårleg...

och så började den här dagen lida mot sitt slut då. Efter att ha irrat runt i en underbart vacker miljö runt badet hamnade jag och Em på stranden. Jag har bränt mig. Men det är det värt. Jag kommer bli brun. Nej. Brunare. Flin.

Sen så började jag läsa en bok. Snabba cash, eller vad den nu heter. Den verkar bra. Och sen så lurade jag ner Em i det nästan iskalla vattnet och skvätte vatten på henne. Det var kul. Och så åt vi ju glass och spelade kort såklart.

sorry Em, men du stod ju ivägen...

Sen så åkte vi hem och jag duschade och så och begav mig sen till Uppsalas mest underbara uteservering som ligger precis vid ån i ett supergammalt fint hus. Eller superfint gammalt. Skit samma, de serverar grekisk mat. Det var också underbart. Speciellt eftersom Uppsala Studentkår bjöd på käket.

Nu så njuter jag bara av att det är sommar. Fast det har jag ju å andra sidan gjort hela dan. Flin.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Du verkar njuta av sommaren herr Lindholm! Det är helt rätt! För min egen del har det inte smält in riktigt än. Snabba cash är för övrigt bra. Skrev en recension på bloggen för några månader sedan. Keep on swimming!

H. sa...

Det där lät ju inte alls underbart. Inte alls. Jag är inte alls avundsjuk. Inte alls.

Benny Lindholm sa...

Johan: Du får nog ta och se till att det sjunker in snart för annars kommer du nog själv sjunka i de-stressen...

H: Det låter nästan som att jag får hålla käften för ett tag. Har jag missförstått nåt, men har du tenta nästa vecka?

H. sa...

Vahaha? Neeej, jag har ingen tenta nästa vecka. I'm all done. Hur har du fått för dig det? :P Är det kanske en eftertentapsykos? ;)

Benny Lindholm sa...

tja, den är ju den värsta av psykoser så... Och den är ju jobbit också. Man springer runt och tror att alla har tentor hela tiden. Så är det ju fel. Blir ju typ som klassens clown. Juridikens clown. Typ som JK.

Benny Lindholm sa...

(Efter att ha läst mitt svar undrar jag för övrigt om jag har fått solsting. Kan vara en förklaring)

Em sa...

Sorry, ska sluta vara i vägen för dig. Så länge du slutar hävda att du har rätt och leder in oss på helt fel väg, när jag hela tiden berättade hur vi skulle gå och du inte lyssnade ;) Nu ska vi till stan, puss!