lördag, juni 02, 2007

och vilken match sen!

Har pluggat i dagarna tre. Men vi har sett till att inte käka lunch där vi pluggar. Det är bra. Idag till exempel käkade vi på Ikea. Annars så går det ganska bra tror jag. Vi kommer fram till en hel del roliga saker i alla fall:

"Jurister och journalister är de enda som sätter ära i att vara oempatiska!"

"Synd för Håstad som har problem att uttala sina två favoritord: Håschtad och Schakrätt!"

"Va fan, nu står det fel i tentakommentaren/litteraturen igen!"

"Men Martin Borgeke har ju fått hybris!"

"Fast Dag Viktor dissar ju honom hela tiden!"

"Lärare X låter ju förfärligt. Y (som har hörapparat) satt och tog sig för örat och grimaserade varenda gång hon sa nåt!"

"En jurist jag pratade med frågade om lärare Z, 'den gamle jäveln', levde fortfarande. Jag svarade att han gjorde det men mest sov på seminarierna."

"Lärare V kom inte på kursrådet, de trodde att han kanske hade flytt landet efter den här terminen."

"När jag spionerade på lärare V fick jag reda på att han är med i 'Skriv ihop!''"

"Jag drömde den där mardrömmen om relevansprövningen inatt igen."

"Jag tar inte så allvarligt på tentan. Egentligen"


Imorgon är det bara två dagar kvar till tentan. Visst ska det bli härligt med sommar!

3 kommentarer:

Anonym sa...

När jag kände dig bättre, så var du duktig- och nånting säger mig att så fortfarande är fallet. Håller massor med tummar för dig och din tenta!

Em sa...

vill du snacka med mig på msn, får du fan gå online! :)

Benny Lindholm sa...

Petra: fast juridiken är så förbaskat svår! Kan gå hur som helst...

Em: men tack för kaffet då!