söndag, juli 08, 2007

Rycksaker

För vissa personer händer saker i ett ryck när de företar sig andra saker. Som för den som bara hinner tända en cigarett innan bussen kommer eller den som knappt hinner börja läsa en bok innan ungen vaknar och skriker. Min rycksak är att gå på toaletten. Så fort jag låst dörren bakom mig ringer telefonen eller så knackar någon på.

Men så lever man ju ett ryckigt liv också. För övrigt så har jag snart bestämt mig. Och tankarna för den delen, de förefaller mig vara såsom parasiter. De parasiterar på mig, på min hjärna, min livsenergi och de suger mitt blod.

Men så parasiterar ju jag på dem också. Man ger och man tar och någon annan han får.

7 kommentarer:

henover sa...

Tankarna förgör. Suger ur all ork. Men parasiter är svåra att bli av med. (Damn.)

Benny Lindholm sa...

Kanske finns nåt medel att köpa på ICA?

henover sa...

how i wish.

H. sa...

Hah, du är typ den manliga versionen av mig!

Benny Lindholm sa...

wtf!?

eller vänta, jag vill inte veta :P

H. sa...

hah, det är som att du inte har läst ditt eget inlägg :P

Benny Lindholm sa...

lalala, läser aldrig nåt jag läser, lalala, hmm, kanske vissla lite istället.

bingo?