onsdag, juli 25, 2007

"Visst mindes han att han hade levt ett annat liv..."

Repliker jag repeterade för mig själv igår:

”Vilsna själar söker sig till vilsna själar och jag som inte är tillräckligt vilsen eller kanske rentav till och med allt för vilsen jag finner ingen vilsen själ eftersom jag ofta går vilse innan jag hittat någon. Fast sen så är ju det en lögn det också eftersom även jag har hittat vilsna själar bland alla ovilsna men då är det ju jag som går vilse därifrån.”

”Sommaren har liksom tagit semester från mig, eller jag från den, sak samma, den har i alla fall dykt upp en dag där, en helg här och en vecka lite varstans. Men det har varit skönt, det är en frihet i sig att hitta sommaren en morgon och inse att man inte kommer vara fri om ett par timmar.”

”Jo, jag trivs ju i juridiken, särskilt en dag som denna när jag är och framför allt känner mig fri. Men samtidigt så känns det ju som att jag rusar som ett ursinnigt lok in i en tvångströja på någon advokatbyrå i centrala Stockholm."

”Jo, tjejerna de kommer och går, eller, snarare är det väl jag som går.” (Till denna hörde det en blick som fixerades på något ofixerbart någonstans)

”Jag vill skriva en bok” (blicken igen) ”jag har en dröm om att ha en massa böcker i något litet rum, kalla det bibliotek, som står i hyllor längs väggarna och som jag ska använda som inspiration."

Och premiären igår kväll den gick mycket bra. Jag tror jag var någorlunda övertygande. Jag tror på det i alla fall. Och kvällen var mycket trevlig. Klart en av sommarens höjdpunkter.

Mantra jag repeterade för mig själv igår:

”Jag har inte levt i ett vakuum.”

4 kommentarer:

Ida sa...

oh. I love this one:
”Jo, tjejerna de kommer och går, eller, snarare är det väl jag som går.”
Får jag göra om den till min?

Benny Lindholm sa...

Ja men självklart. För den ynka summan av 5.73 (typ körsbärstomater eller nåt) kronor per nyttjande. Alternativt ett namngivande av upphovsmannen vid varje nyttjande (som då för övrigt är typ gratis)

Anonym sa...

I like hela inlägget! Oh så bra!

Anonym sa...

Lycka till med boken då!