fredag, september 07, 2007

journalisten nobbade mig på bron

- Ja, jag är på biblioteket, vart är du?
- Jag är på väg hem.
- Jaha, vart har du varit?
- Det vill du inte veta
- Nehe
- Vad schka du göra på biblioteket då?
- Plugga lite. Kanske marknadsföring. Läser skatterätt nu.
- Vad tycker du då?
- Vad menar du?
- Vad tycker du?
- Det finns inte så mycket att tycka. Jag tycker inget.
- De rika plågar oss fattiga. Reinfeldt är dum i huvudet.
- Det vet jag inte
- De rika behöver ju inte betala skatt.
- De betalar mer skatt än oss.
- Är du på Reinfeldts sida eller?! Allt går ju åt helvete med honom!
- Men det har ju bara gått ett år. Är allt dåligt i ditt liv hans fel?
- Vet du hur många formulär jag måste fylla i för att få ett par glasögon?! Förra året fick jag ett par direkt. Nu går det nästan inte.
- Men varför måste du ha nya glasögon.
- Därför att han slog sönder dem.
- Men då måste väl han som slog sönder dem ersätta dig!
- Det är inte så lätt!
- Men du är arg på Reinfeldt för att han inte vill ge dig några nya glasögon!? Du riktar ju verkligen ilskan åt rätt håll!!
- Ja, jag vet, skäll på mig. Skäll på mig, jag behöver skäll. Skäll på mig.
- Nej, du behöver kärlek.
- ...
- Men det är i alla fall hyfsat bra väder idag.
- Nu kommer min buss.
- Jag trodde du skulle gå hem.
- Jag orkar inte
- Ok. Hej då.
- Puss och kram. Hej då.


Plus fem minuter på trappan utanför carolina och en halvtimma på en bro.

1 kommentar:

Em sa...

Jag älskar dig.