onsdag, september 26, 2007

och på den sjunde dagen...

Today är big smile day. Helt plötsligt spricker det upp. Men jag får se till att inte le för mycket, har massa saker att göra, ska bl.a. säga upp mitt hyreskontrakt, börja på PM, snacka med chefen på jobbet och försöka snegla på den där marknadsföringen. Men det får gå. Nu är det bara hela jag dansar och ler.

Förra veckan var galen. Om jag är galen nu var jag galnare då. Men det var härligt, nästan T1 all over again.

det var måndag: föreläsning med ett sömnpiller, spring till kaffekön och mingel i pausen.
det var tisdag: seminarium, klassfest, öl på nation, dansande på Snerikes och lång ensam efterfest.
det var onsdag: bakis, fika på stan och kortspelande i köket.
det var torsdag: seminarium, bra nyheter och spontanfest med alldeles för...
... mycket något som såg ut som kokain på bordet
... lite vattenpipa som tydligen var sönder
... god flaska mörk rom
... lagom efterfestfolk som kom och fick och gick
... ohärlig flaska ljus rom
... härligt att stå på taket och titta på soluppgången
... frisk mintsmakande vodka
... underbart att folk tror att man är gud
... roligt att jaga brevbäraren
... absurt att fly från hyresvärden
... mycket jägermeister
... lagom mycket utbytesstudenter.

usch då. Men det var kul, särskilt brevbäraren som efter ett tag i princip sprang ifrån huset. Vi stod på balkongen och frågade.

det var fredag: spontant lägenhetsvisning, middag på stan och en till spontanfest med tillhörande nattklubb. Jag dansade, m dansade, vi hittade två att dansa med, jag dansade lite till, jag hittade en jobbarkompis, jag trodde jag var utbytesstudent (vilken värdsdel lever jag i, vilken dansar jag i?), efterfest i korridoren, om än något avslagen sådan. Mikrovågsugnen står fortfarande i hallen.
det var lördag: bakis och barnvakt och korridorsfest.
det var söndag: jag hittade ett uns intellekt och kom på att jag hade 250 sidor att läsa innan midnatt.

som sagt, T1 all over again. Det får bli en vit termin framöver.

Inga kommentarer: