tisdag, september 18, 2007

Where I go, I just don't know

Vad som går runt kommer tillbaka runt. Basen vibrerar. Medan andra sjunger i duschen dansar jag. Väntar bara på att jag ska halka. Halkar kanske imorgon. Men imorgon är en annan dag. Och innan jag ska klämma lite på min själ och göra bot och allt sånt där eller inget sånt där så ska jag på seminarium idag. Igår var jag på föreläsning och kollade på kläder på stan, men idag är det seminarium. Och visst har jag en mycket mycket illa sjukdom. Mycket illa. Nästan lika illa som för hon som ringde till jobbet här om dagen:

- Välkommen till Ica
- Ja hej, jag måste bara säga en sak. Jag blev mycket illa berörd, jag var inne och handlade hos er tidigare idag och mitt på golvet stod en tom låda som det stod Helen på, och jag, jag blev mycket illa berörd av det och tänker om det kanske är så att nån vill mig illa eller...
-Ojdå
- Ja, jag skriver ju mycket vykort och så och till min syster och så och jag kan vara ganska rätfram i dessa vykort så någon kanske tycker illa om mig..
- ...
- ... och kanske, jag menar, jag blev mycket illa berörd, och på radion spelade de något pojkband, the Rose, och de sjöng om hon som aldrig dansade och det stod en låda mitt på golvet helt tom med mitt namn på och jag blev mycket illa berörd och jag tänker om det kanske är någon som vill mig illa, jag har ju också haft mycket kontakt med homosexuella män och någon kanske har sett det också och vill mig illa och jag blev mycket illa berörd av den där lådan...
- kommer du ihåg vart den stod?
- ja, den stod ju mitt på golvet och jag blev mycket illa berörd av den för kanske vill nån mig illa jag skriver ju mycket vykort och så och jag såg den där lådan i librobäck en gång och jag undrar ju som så om det är någon som vill mig illa eller...
- Men Helen, kommer du ihåg vart i butiken du såg den här lådan?
- Ja, den stod mitt på golvet och jag bl...
- Ja, men kommer du ihåg vart? Kommer du ihåg hur den såg ut?
- Det är en brun trälåda med blåa bokstäver
- ok, kommer du ihåg i vilken butik du hittade lådan?
- Jag säger alltid till om det är något och jag blev mycket illa berörd av den här lådan och jag tänker ju om det kanske är någon som tycker illa om mig, jag har ju mycket kontakter med homosexuella män och så och kanske har någon tagit illa upp av det och...
- Helen, den här lådan har ingenting med dig att göra, det kan jag lova, men kommer du ihåg i vilken butik du har sett de här lådan?
- Ja, jag ville bara säga det, hej då.

klick.

Eller kanske inte. Jag vet inte. Kanske var det för mycket kokain.

Ikväll är det i alla fall klassfest som S redan har påpekat.

dagens: fryst lunchlåda

1 kommentar:

Em sa...

HAHA. Jätteroligt faktiskt.