lördag, oktober 20, 2007

No 500

Feelgooddayskullemankunnasäga. Hmm, när jag var lite mindreän var jag är nu och en halvmeter kortare eller så så hade jag en knäpp lärare i matematik. Han hade ofta kavaj på sig, vad nu det är värt, och han hade ofta glasögon hjälplöst hängande i fickan på bröstet. Han var lite rolig den där läraren och även om jag tyckte om honom så trodde jag liksom alla andra att han kom från Jupiter eller nåt. Det som var roligast med honom var att han, mellan sina historier om hur han fått myror i brallan och hur han aldrig riktigt förståt mobiltelefoner, hade en massa roliga uttryck för sig. Han slängde ord som chop, allejumjum och kurikuri runt omkring sig bäst hela tiden. Sen slängde han med armarna också. Hmm, det var det där ordet chop som flög genom skallen på mig och som jag ville berätta om, men faktum är att när jag nu tänker på det så har jag nog den där jupiterianen att tacka för en hel del. Det var han som sa åt mig att spänna bågen och sikta mot stjärnorna bla bla bla.

Nåväl, feelgoodday.

Inga kommentarer: