måndag, oktober 22, 2007

och jag som har tappat räkningen..

Tidig morgon. Tröttheten sköljer över mig. Först ligger jag i sängen och funderar på om jag verkligen vill lämna värmen. Sen när jag står i duschen funderar jag på om jag verkligen kan lämna värmen. Men tröttheten sköljer.

Vid frukostbordet sen gör jag sällskap med min kaffekopp. Hon är inget bra sällskap dock. Tanken är ju att hon ska ge mig styrka och pigghet. Hon ger mig varken eller. Så när jag läser tidningen ser jag att Norge ska öka sin trälimport. Jag funderar en stund på om jag ska skratta åt det. Jag gör det inte.

Sen tar jag mig i kragen. Som alltid. Om än halvt. Jag ska skriva pm i marknadsföring har jag bestämt. Det känns som att köra rätt in i en betongvägg. God morgon, yxskaft!

Fan också, nu är kaffet slut också...

Inga kommentarer: