fredag, oktober 19, 2007

Okej då

Idag är det fredag. Månen har gått upp och ner ett par gånger de senaste dagarna och jag med den. Sorry, Emma, men jag gillar den här. Så går det när man är labil och full av känslor.



Saker jag drömmer om just nu:

1. Resa. Resa, resa, resa. Det är som en drog. Ju mer man får, desto mer vill man ha. Jag vill åka till New York, jag vill åka till London. Jag vill åka till Tokyo och Peking. Jag vill åka till Sydney, jag vill åka till Istanbul. Jag vill åka överallt. Nästan. Men kanske blir drömmen sanning efter Lucia. Kanske kanske.

2. Tortillachips med stark salsa. Mmm. Jag och Caitlin snackade om att äta det sent igår när vi drack drinkar och peppade inför Stockholms. Det blev dock inget Stockholms och det blev inga tortillachips med stark salsa. But the dream is alive.

3. Sjunga. Eller sjunga och sjunga. Jag sjunger mest hela tiden. I smyg. Men jag vill smyga mer.

4. Motivation. Jag vill känna intresset och galenskapen. Jag vill sänka mig ner i juridikens mysterier och ekonomins siffersnubblande. Jag vill marknadsföra och jag vill glänsa. Tyvärr sitter jag mest med armarna i kors på seminarierna. Jag kan ju, men jag vill inte. Och så tittar jag ju på vita huset såklart. Kommer bli ett vitt hus snart.

5. Sommaren. Jag vill ha sol och värme och bad och öl och semester och underbarighet.

6. Helg. Tänk om det bara skulle vara lördag imorgon. Vad skönt det skulle vara. Suck.

Inga kommentarer: