måndag, oktober 01, 2007

Oktoberfest nån?

Det är så grått ute att mina vita gardiner ser gråa ut. Det har regnat också och en massa löv ligger på marken. Det är höst. Jag visste att det skulle bli såhär. Samma sak varenda år. Men visst är det lite vackert också, som I sa igår. Påminner om när jag var på promenad en höst för ett par år sedan och gav ett stort borttappat löv till min promenaddejt. Det var tider det. Nu, nu går man mest på rutin. Om förrförra veckan var T1, var förra T2. Hur ska det här bli då? T3? Det bådar inte gått, det var terminen som var väldigt mörk. Men å andra sidan innebär ju det att nästa vecka är T4. Usch, måste sluta vara så tråkig och ointressant. Kanske nåt för T6. Och på radion sjunger de om någon lista, undrar var min är. Man ska tydligen inte ge upp sitt spöke utan skrika ut att man har sin lista och sen hålla om och sen inse att andras hjärtan inte är kapabla. Usch va grått det låter. Iallafall.

Idag: plugg på JB.
Dagens: fryst matlåda.
Dagens ord: grått, såklart.

Inga kommentarer: