måndag, oktober 08, 2007

stoppa mig någon

tryck



1.
- bor du här?
- ja.
- sjysta böcker!
- tack!
- vi börde typ starta en litterär klubb!
- jaha
- ja, vi kan liksom snacka böcker och så.
- jag vet inte riktigt.

Jag undrar om jag ska gå på föreläsningen idag. Det är ju inte så att jag egentligen måste. Det är högst oklart med andra ord. Fast jag tror iofs att jag nog kommer trampa ner till ekonomikum och pina mig igenom Stattins uppblåsta lilla föreläsning. Komparativ bolagsrätt. Inte precis det sexigaste jag har snubblat över på schemat.

2.
- Du kan gå ut härifrån.
- Va?
- Du kan gå ut. Du är inte välkommen.
- Vem är du att säga det?
- Jag bor här.
- ...
- Gå ut!
(...)
- men vad håller du på med?
- du ska gå, ju.
- varför?
- för att jag säger det.
- men varför?
- för att jag bor här och du är inte välkommen.
- men snälla? kan jag inte få komma in?
- ehh, tjaa, nu frågar du ju i alla fall.

Det här med att vara trött det tilltalar inte mig alls. Det är ganska irriterande att vakna på morgonen och känna, fan, jag vill bara sova en natt till och sen komma på att det är ett gäng timmar till dess. Men det går väl över. Borde dricka en kopp kaffe istället för att minnas smaken av björnbärste. Fick te i fredags. Som en present. Jag fick en bok också, men den drack jag inte imorse. Jo, kaffe blir det nog. sen.

3.
- Har du handlat?
- Nej, men jag har tre paket bacon.
(- va?)
- du kan få köpa ett av dem.
- okej, tack
- vad håller ni på med?
- jag vill ha bacon.
- och jag har bacon.
- bacon?
- jo, men vi ska äta bacon idag.
- okej.

Ja, trötta måndagsmorgonar är helt klart överskattade.

nu: kanske
sen: kanske kanske
dagens: tja, kanske kyckling.

4 kommentarer:

Anonym sa...

1. Hoppas för din skull att du inte gick till ekonomikum för Stattins uppblåsta föreläsning om komparativ bolagsrätt var på BMC. 2. Hoppas för din skull att du inte gick till BMC heller, för föreläsningen visade sig vara helt värdelös med tanke på att han i princip läste rakt av från sin powerpoint-presentation som ligger ute på pingpong. Eftersom att jag i år avverkat både Paris och London tror jag att Barcelona ligger på tur. Men vet bara inte hur jag ska hitta tiden att komma iväg!

Anonym sa...

Smart gjort! Jag kan vara din försökskanin med den där maskinen. Ses imorn och lycka till idag.

Anonym sa...

Men snacka om skumma konversationer. :p

Anonym sa...

jag älskar stattin. tänk om han inte är där näst år, vad har jag då gjort?!