onsdag, november 28, 2007

femton luckor kvar

Idag har jag liksom ingen lust. Jag har ritat upp ett gäng rutor i ett block genom att dra linjer lite kors och tvärs. Tanken var att rutorna skulle representera alla dagar kvar till tentan och att jag skulle fylla dessa rutor med planering och så. Tanken var ju god, men mer än så var det inte. Så därför har jag inte kommit längre idag än att jag har funderat lite kring det budgeteringsarbete som måste göras i vårt lilla företag. Visste ni att wasabi kostar ungefär 220 dollar per kilo? Jag trodde faktiskt att det skulle vara lite dyrare. I vilket fall så har jag inte kommit så mycket längre än så. Jag blev väckt av att låskillen kom och bytte lås och sen har jag snurrat siffror och försökt komma på anledningar till att plugga. Ja bortsett från de uppenbara som att det är tenta om ca två veckor och att det finns många luckor. Nån som kan hjälpa mig med det?

Annars så var jag på bio igår. Såg American gangster. Den var ganska bra. Den var lite lång dock och när jag kom ut ur bion så hade cykellåset frusit igen så jag fick springa hem. Det var alldeles för kallt för att gå...

Hur var det nu, plugga?

3 kommentarer:

Em sa...

varför har ni bytt lås?

Em sa...

...och när kommer du och hälsar på mig?

Benny Lindholm sa...

efter tentan?