fredag, november 23, 2007

Full steam ahead

Fredag fredag fredag [ska uttalas nästan viskande i ganska snabb följd].

Det har varit tapetsering och målning. Det har varit föreläsning och seminarium. Det har varit fotboll och biljard. Det har varit öl och julmust. Det har varit uppvaknande och tillintetgjordanden. Det har varit Riksdag och Chokladkafé. Det har varit tystnad och skrik. Det har varit fem och två. Leenden och blickar. Men inte nödvändigtvis i de ordningarna.

Ikväll ska jag tvätta. Intresseklubben ska anteckna. Imorgon ska jag till stockholm på årsmöte och så ska jag plugga också. Sen börjar vi om från början.

Det känns så här långt som en bra vecka. Visst, det var en tanke där. Men jag landade rätt till slut. Nu är det full fart framåt som gäller. Inte titta bakåt för mycket, ty då riskerar man förlora färdriktningen. Man ska bara titta för att se att man håller kursen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Sista meningen- klockren määän.

Sen har jag en fråga- njöt du av utsikten under tapetseringen? ;P

Benny Lindholm sa...

Oh, man tackar! ;)

med tanke på att jag tjötade med dig innan jag drog in till bibblan. jaa.

Anonym sa...

:D