fredag, november 09, 2007

Music, maestro

Hittills den här terminen har jag varit fler gånger på Stockholms än jag har varit sammanlagt under alla andra terminer. Och igår mötte jag en kille i frack som hette Truls och som pluggade filosofi och företagsekonomi. Jag är fortfarande lite osäker på om han drev med mig eller inte. Jag tror han gjorde det. Jag måste i alla fall ha drivit lite med honom. För när han frågade mig om juridik är svårt svarade jag att det inte alls är det eftersom det bara "handlar om att övertyga domstolen eller eventuell motpart om att du har rätt." Och lite cyniskt kan man ju uttrycka det så. När han sen frågade om juridik inte handlade om rätt och fel svarade jag att juridik är att välja rätt blanda de tre olika rätta svaren och helst undvika något av de felaktiga svaren. Han sa att han förstod. Men han drev nog med mig. Truls, den skojaren...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag känner också en Truls! Det är iofs en liten pojke. Bäbisigt namn det där :P