söndag, januari 13, 2008

For reasons unknown

klockan nolltvånollsju. Min hjärna har legat i koma i två dygn och vaknat en januarinatt. Mitt i natten. Helt plötsligt satte jag mej med prydlig handstil och mitt nya gäng av böcker och började gräva i internationella konflikter. Det sista jag minns innan denna galna återkomst är en pizzabuffé nere på stan. Vi satt i sköna fåtöljer i ett hörn. Jag tittade på en fontän och skämtade om att jag skulle ha en sån i vardagsrummet. Sen tänkte jag att jag skulle köpa en sån där skön fåtölj. Det tänker jag också fortfarande. Jag har sneglat på en, flörtat med den lite då och då. Vill man så kan man och är det så så ska man. Så bör man. Men nåväl - men nåväl? - såhär nolltvåtolv mitt i en januarinatt har jag ändå resten av medvetandet och brist på skäl. Jag ska ha den där fåtöljen. Det kommer bli en fin liten läshörna. Vad nu jag ska läsa.

1 kommentar:

Em sa...

blogga om att du var här idag tack. det får mig att känna mig otroligt viktig. ;) puss.