fredag, januari 04, 2008

Mitt hjärta slår inte som det gjorde igår

Det här är ju nice. När jag tittade ut genom fönstret härom minuten så fick jag verkligen känslan av att det är ljust nu. Och det är ljust nu. Kanske är det snön som gör det, vad vet jag, men nu är snart våren på väg och sen är det sommar och sen är det la vida loca. Eller nja, kanske att ta i, men visst är det skönt med vår och sommar? Det fina vädret, ledigheten, nya vanor och återkomna känslor. Vårkänslor. Redan den fjärde januari. Bättre för tidigt än för sent, som jag skulle ha kunnat säga.


4 kommentarer:

Anonym sa...

Vårkänslor redan nu? ojoj, njut medan du kan!

Anonym sa...

Jag antar att vårkänslorna är borta vid det här laget. Mina försvann på ungefär samma tid som det tog att bränna dryga femhundra spänn på färglada kompendier.

Benny Lindholm sa...

h: yeeees, vårkänslor redan nu. Vårkänslor som i växande och spirande optimism!

a: knappast! Även om femhundringen, bristen på kurslitteratur och det gråa, slaskiga vädret verkligen försöker...

Anonym sa...

Där fick du till det med terror :) Var en pärs att sitta på sem idag och längta tillbaka till den varma sängen. Men blir bättre när våren kommer tror jag. Och i morgon är det helg Benny! Fast vi kanske ses på bibblan ändå, nötandes traktat och konventioner. Kram på dig