tisdag, juni 03, 2008

Break the ice

06.15 vaknar jag av att en tyst röst sjunger uti vår hage så jag stiger upp, stänger av väckarklockan och tar ut öronpropparna. Därför sitter jag mer än tjugofyra timmar innan tentan med en kopp kaffe, ett glas juice och en tallrik fil och läser tidningen.

Min kombo hade somnat framför tvn, igen, så jag fick stänga av den. Men så kom jag på att ljudet fortfarande lät på det tvspel som han hade spelat så då fick jag sätta på tvn igen för att komma underfund med hur man sparar spelet, men då kom jag på att man inte bara kan spara hur som helst i det spelet så då fick jag leta efter kontrollen till ljudsystemet istället men den, svart och allt, såg jag inte till någonstans, först i alla fall. Den låg min kombo och sov på. När jag väl fick tag på den stängde jag av ljudet och sen tvn. Då såg jag att inne i kombons rum låg det någon slags val och sov.

Imorgon är det tenta och därför ska jag sova tidigt och av den anledningen har jag pallrat mig upp tidigt. Undrar om det funkar och om det ens finns något samband.

Kaffet smakar i alla fall gott. Och radio är ju alltid kul att lyssna på.

Inga kommentarer: