tisdag, juni 03, 2008

lost wings in the wind

Aint it the life?

Det här är något nytt. Fingrarna virrar omkring som vilsna vingar i vinden, magen knyter sig som en röd trasa och hjärnan kan inte fokusera. Jag är nervos. Inför tentan. Hur det ska gå. Korta meningar, andetag och udda tankar. Usch. Det här är nytt och jag är nervös och jag tror att jag har ångest och jag funderar på om jag tänker på att kanske blanka och jag stirrar och jag undrar och jag mår illa. Jag mår illa.

Det är inte likt mig. Jag brukar inte bli nervös. Jag brukar ta det med ro, ingen hybris och tro att jag ska fixa det galant utan jag brukar hålla huvudet kallt och göra så gott jag kan och så brukar det bli bra. Men ikväll fladdrar det runt i magen och jag är nervös. Nästan rädd till och med.

Inga tankar och inga ord har förmått det att ändra sig. Men det ska nog gå bra, ja det ska det nog, bra ska det gå. Hoppla pålle, hoppla.

Det ironiska är ju att det förmodligen inte är okunskap som kommer stjälpa lasset, utan rädslan för okunskap.

Okunskap om folkrätt.
Okunskap om EG-rätt.
Okunskap om IP-rätt.
Okunskap om allmän förvaltningsrätt.
Okunskap om kommunalrätt.
Okunskap om offentlighet och sekretess.
Okunskap om polisrätt.
Okunskap om socialrätt.
Okunskap om utlänningsrätt.
Okunskap om miljörätt.

Vet inte varför jag radar upp det. Kände bara för det.

Over and out. Imorgon är det sommar! :D

Inga kommentarer: