torsdag, september 11, 2008

Teminus 4

Jag har precis upptäckt att jag i praktiken är hemlös. Jag har varit det i nästan två veckor, men tiden går så fort och man hittar alltid en räddare i nöden. Men nu när jag sitter, halvsjuk och halvensam, i min lägenhet med en ihopvikt madrass snett framför mig upptäcker jag att jag i praktiken är hemlös.

Sex and the City går på tvn och de spelar nån halvfånig fransk melodi - hon är ensam i Paris. Vi är ett ensamt par hon och jag eftersom jag också är halvensam. Halvensam i Uppsala. Det hade varit okej om det inte hade varit för att jag har ont i halsen.

Det är otajmat. Jag ska ha fest imorgon och ska på kräftskiva på lördag och jag vill mycket gärna göra min planer till verklighet. Men jag får se, blir nog bra med en natts sömn.

Halvhemlös i Uppsala -"halv" är ordet för dagen. Ibland känns livet verkligen tillrättalagt! Ta till exempel just nu. Jag är halvensam och på tv visar de reklam med pianomusik. Svartvit reklam med pianomusik. Perfekt, liksom! Vad kan inte bättre fånga ett halvhemlöst moment om inte svartvit reklam med pianomusik. De måste ha tänkt på mig.

Jag har inte heller någon frukost till imorgon.

Inga kommentarer: