måndag, februari 02, 2009

Sunday Dinner

Igår hade vi vårt första söndagsmiddag. Jag vet inte vad det är med ett erasmusutbyte, men det är tydligen upplagt för gängbildningar och konsolideringar som bara flygbranschen har sett maken till. Är det inte I som startar en facebookgrupp (under namnet the gang - originellt och bra) med påbud om dagliga luncher så är det spanjorer och annat löst folk (som t.ex. svenskar som jag) som etablerar traditioner till höger och vänster.

I alla fall, igår hade vi söndagsmiddag. Belgaren, fransyskan, australienaren och ena spanjoren gjorde några slags små tomatbomber med örtbullar (av kött, alltså). På detta blev det sen allehanda frukter (inte hela) doppade i choklad. Mums. Allt, inklusive föga imponerande engelskt "vin" för det facila priset av £3. Toppen! Vi var tolv stycken som trängdes runt bordet. Underbart!

Sen tog vi oss in till stan till ett ställe som enligt vissa skulle ha liveband varje söndag och dessutom ha gratis inträde. The HiFi Club visade sig mycket riktigt motsvara den beskrivningen och efter musiklyssnande och dansande till latinska toner började ett par killar spontandansa breakdance vilket vittnar om vilken skön stämning stället hade. Kanske blir HiFi en ny favorit vid sidan av the Wardrobe.

Sen var vi några som hade snöbollskrig på vägen hem, men det är en annan historia och jag tillägger bara att min svenska uppväxt har tränat mig väl för situationer som dessa...

Well well, från en tradition till en annan, nu är det snart dags för måndagstraditionen (poker).

Inga kommentarer: