lördag, augusti 27, 2005

Jobbet

Idag har jag jobbat. Det var ett tag sen sist. Men livet på ICA är sig likt. Även om de nu har sänkt priserna på en massa varor. Fast mellan dig och mig kan jag berätta att det har blivit prishöjningar på några av varorna. Och det bara lokalt. Men men, de vill ju tjäna pengar. Och vem vill inte det?

Och jag kan ju tillägga att ICA har pressat priserna gentemot leverantörerna. Så har det ju varit. Och leverantörerna/producenterna har ju inte varit allt för glada med det.

Det har inte snurrat så många tankar kring min kommande hemstad Uppsala. Även om det har varit några. Det jag skrev igår om att det är ett lugnare tempo stämmer visserligen, men idag, när jag fått suga på karamellen ett tag, är jag inte säker på att det är alldeles bra. Det är svårt att sätta ord på hur det känns. Måste nog suga ett tag till på karamellen.

Peter ringde idag, min ena fadder. Han undrade vart jag var. Men jag svarade inte, utan ringde upp honom sen efter jobbet. Egentligen var jag dum som var så kort och formell i tonen. Jag borde ju sagt som det var. Inte för att jag ljög. Men det där med sannning är ju så svårt. Han fick nog bara intrycket av att jag inte var så intresserad av att följa med. Det är ju bara det att jag av någon underlig anledning inte prioriterat det. Vilket jag nog egentligen vill och borde. Men men, det kommer fler chanser. Det sa till och med Sara på jobbet idag.

Nu har jag ont i huvudet. Vilket är mycket ovanligt. Har kanske det en gång om året. Men det var väl dags. Förresten. Idag kom en kär (?) gammal känsla på återbesök: känslan av saknad. Mitt hjärta slår fortfarande tunga slag för lumpen. Jag saknar mina lumpare.....

Imorgon: Film med Angelica

Inga kommentarer: