torsdag, november 10, 2005

Neutralt

Nu är nästan ännu en vecka slut. Snart är det helg och efter den en ny vecka. Imorgon är det basgruppsmöte och efter det seminarium sen konsert i Stockholm med R. Sen lördag. Vilket betyder övningstenta. Sen kanske Stockholm igen. Eller kanske inte. Och på söndag ska jag jobba.

Kul liv? Ja, ibland.

Idag har jag varit hos M. Kära M. Mycket trevligt. Hon bjöd på hjärt-te. Riktigt trevligt. Sen va jag hemma en sväng och hämta lite saker. Så nu har mitt rum blivit än mer ombonat och trevligt.

Jaa, va ska man säga? Finns inte så mkt egentligen. Det är ganska neutralt. Är lite orolig för en annan M. Har lite det problemet. Kanske för empatisk. Och i studentvärldens Uppsala, i studentkorridorernas Mecka, där finns det många själar att bry sig om. Men han fick en adventskalender, ett stort packet pucko och en chokladkaka. Fast någonstans känns det inte som tillräckligt. Tänkte i mitt stilla huvud att jag borde göra det ordentligt. Muntra upp honom. men så stängde han in sig. Och, tja, vad ska man göra....

Bryr mig i alla fall.

Och när vi ändå är på ämnet kan jag tillägga att R gör mig konfunderad. Han litar inte på mig, det står klart. Men vad vet jag. Jag litar på honom, han litar inte på mig. Är bara att acceptera och ta ett steg tillbaka.

Hämtade mina lumpenprylar idag också. Riktigt nice. Satt och tittade på bilder i minst en timma. Skulle kunna sitta oändligt längre.

aja.

Imorgon: Basgruppsmöte, Seminarium, Stockholm

Inga kommentarer: