onsdag, december 14, 2005

Nedslag två

Eller ett. Det förra sitter kvar. Det var ingen glaskastardag då. Och det är det inte idag heller. Idag är en tittautgenomfönstretdag. Och de dagarna är ju som de är.
Vet inte vad det är som hänt med min mage. Den skriker verkligen. Jag tror snart att det bor en liten gubbe där nere som inte har bättre för sig än att föra oväsen och störa. Störa allt.

Fast kanske är det bara kaffe. Även om magen ropar efter det också. Nästan mer än efter spriten. Läskigt det där. Riktigt läskigt det där.

Allt är läskigt. Men det är bara att acceptera.

Min lärare har vinterkräksjukan. Stackars henne. Hoppas hon inte har spytt ner våra PM. Var inne på institutionen idag för att hämta mitt PM och se resultatet. Hon var ju inte där så de blev inget av det. Jag gick till biblioteket istället.
Men där blev jag inte heller kvar länge. Jag vet att jag är flyktig. Kanske för flyktig för mitt eget bästa. En ensamhets självförverkling. Eller kanske bara självförakt som A uttryckte det. Jag stannade i alla fall i bara en halvtimma. Sen gick jag för att shoppa julklappar. Fast det blev knappt nåt av det heller. Det slutade med att jag snäste lite väl hårt åt korrisarna i köket efter att bara ha handlat en julklapp till den äldre lillesyrran.

Sen stirrade jag ut genom fönstret i nån timma. Efter det satt jag tyst och blev klippt. Sen kringvandring innan jag fann mig själv stå i köket hemma igen och städa. Old enough to stress, only mirrors tell the time.

My life will go on.

Om en vecka är det tenta. Tiden går fortarte än man tror. Skrev det till och med på en av de julkort jag skickade idag. Till min ena morbror. Undrar om han fattar. Imorgon ska jag plugga med A och O hemma hos O. Blir nog bra. Då är jag tvungen att le och framför allt tvungen att plugga. Lika bra. Jag är nog rätt duktig på båda när det kommer till kritan.
Både att le och att plugga.
Frågan är egentligen hur mycket av det som är sant och äkta. Men så länge ingen ser skillnaden så gör det väl inte så mycket. Somliga verkar ju inte ens förstå att jag vill ha stöd när jag säger det. Men skit samma. Jag spelar ju ändå bara ett spel.

Undrar bara vilket spel...

Nåväl. Kanske lite plugg ikväll ändå. Får se.

Imorgon: Tentaplugg mellan A och O

Inga kommentarer: