lördag, december 31, 2005

Nyårsaftonsmorgon. Eller kanske nyårsaftonsförmiddag. Hemska ord. Kanske bäst att de stiftar den där lagen som gör svenskan till officiellt språk i Sverige. Eller kanske inte. Ärligt talat bryr jag mig inte. Kan inte riktigt se hur en lag ska kuna ändra på hur folk snackar.

Jag snackar bäst jag vill (även om det egentligen sitter en liten språkfascist inom mig som hatar allt vad syftningsfel och särskrivningar heter - men så särskriver och felsyftar ju jag också, kankse därför jag håller lite tyst i alla fall och är språkliberal, plus att jag skriver alldeles för mycket inom paranteserna - men det är en parantes...).

Jag har inte betalt min avgift till kåren och nationen än. Måste göra det. Fast vet inte om jag har råd. Jo, klart jag har. Men måste bara få arschlet ur vagnen, eller rättare sagt, pengarna ur plånboken.

Men det får bli en annan gång. Nu ska jag duscha, sen stryka skjortan, sen klä på mig för att efter det åka in till Stockholm och inhandla resten av presenterna till prinsessan. Om affärerna har öppet dvs. Sedan ska jag åka till Sigtuna (efter en kaffe eller två antar jag) och fira prinsessan och det nya året med bad i pool, TP, god mat, vin, champagne, och tal.

Får se hur det blir. Blir nog kul. Men skulle varit roligare om vi varit fler. Fast jag tror det artar sig ändå.

Imorgon: fortsatt nyrsfirande sen sova. Sen städa här hemma...

Inga kommentarer: