söndag, januari 01, 2006

Nyårsdagen. Vilke lustigt namn egentligen.

Nu är det i alla fall åtta dagar kvar tills plugget börjar. Åtta dagar tills termin två på juris kandidat programmet startar. Med allt vad det innebär. Jag läste någonstans att det var någon som tyckte att högskolestudier är jämförbara med bidragsberoende. Helt sjuk åsikt. För det första blir man inte direkt bidragsförsöjd när man studerar. Hur fan skulle man kunna leva på 2000 i månaden? För det andra tar studierna tid och energi de med.

Men om man ser till pengafrågan kan jag konstatera att nu inledningsvis måste jag betala kår- och nationsavgift (ca 450 kronor) och kurslitteratur (beroende på om jag köper begagnat eller nytt mellan 1000 och 3000-4000 tusen). Jo, att vara student är billigt som fan. Bara att skriva in sig och cascha in 2000 kronor, sen kan man leva som en kung.

Nyårsaftonen och natten var som den förväntades. Ok, det dåliga värdskapet var väl inte väntat, men att det skulle bli knas eftersom vi bara var fem var mer eller mindre väntat. Men det gick ok. Rätt ok. Det var riktigt trevligt. Emellanåt. Men inte så mycket mer än det.

Jag fick i alla fall en godisbehållare fylld med godis. Och idag tittade vi på när grinchen dirigerade Wiens filharmoniker.

Sen fick jag vänta på tåget i 45 minuter på Märsta station. Nu äter jag upp godiset. Borde nog egentligen gå till köket och laga ihop något vettigt. Men man kan ju å andra sidan se godisätandet som ett uttryck för mitt s.k. nyårslöfte: fortsätta egosera.

Jag kommer bli en perfektis snart. Tyvärr. Jag känner redan hur blodet ändrar färg och min hjärna aktiverar okända tankebanor...

Here I come.

Imorgon: JOBB! 07-22 mer eller mindre... suck...

Inga kommentarer: