tisdag, december 06, 2005

Om man spottar extra mycket och förnedrar motståndaren, vinner man ett processpel då? Den stora gråa filten trodde visst det. Men han vann inte. Jag vann. Jag spottade mest.

Egentligen spelade det inte så stor roll. Och jag visste ju ändå att han hade rätt. Men med tillräckligt mycket aggresivitet och retorik på en och samma gång kan man lura de enögda att tro i 3d. Och jag ville ju vinna. Och det gjorde jag ju också. HA!

Har vi mejlat varandra? frågade han. Kan man bli mer fånig? Mer korrekt? Jag garvade åt hans fånerier när han svarade första gången på mitt mejl. Och alla andra gånger för den delen. Mer korrekt och lillgammal kan man väl inte bli? Han ser ut som 22 och vill se ut som 65. Men han log när jag svarade ja. Han njöt väl också av att ha rätt.

Annars bjöd han på en kommenterad övningstentamen och sålde några gamla tentor. Det gick bättre än jag trodde på övningstentan. Inte för att jag var nervös. Men omdömet ger mig hopp. Fast under ytan så samsat lugnet med paniken. Ingen av dem har väl vaknat än antar jag. Det är väl mer lugnet som andas i rytm. Därav sinnesstämningen.

PM:n var klar i söndags, än mer klart i tisdags och färdigfilat i torsdags. Rätt nöjd. Så helgen bjöd på pretantiöst kalasande i en gigantisk trea i hammarby sjöstad, pengaslöseri vid slussen, racerstädande, en lugn korridorsfest, en hetsig korridorsfest, en borttappad gäst, en halv pizza och ett gigantiskt julbord. Och glögg såklart. Helt ok med andra ord.

Och gårdagen gick i de dövas tecken på Ghuben. Innan vi gick till Anna och snackade skit. Ekonomikum är stort men vinsten idag ännu större. Det gjorde mig gott. Även om jag känner mig lite patetisk för min brinnande hunger efter en vinst. Men domarna dömde till min fördel och läraren sa att det var okej efter fnittrandet. Och EG-domstolen tyckte annat.

Men i denna kafkavärld är det bara tentan kvar.

Inga kommentarer: