torsdag, december 29, 2005

Sleep with one eye open!

...och helt plötsligt har du försovit dig...

Mannen på bussen som jag (av glömd anledning) satt och retade mig på imorse demonstrerade tydligen någon vara på jobbet idag. Han var omåttligt jobbig. Som tur är slipper jag nog honom imorgon. Ska försöka undvika. Rättshaverist. Han är en sån där gubbe som skriker och svär tills han får det han vill ha. Jag antar att han oftast forsätter skrika (för ingen vill ge honom dte han vill ha). Bittergubbe. Usch!!

Annars var det som vanligt. Mycket jobb. Helt annorlunda från juridiken sett. Ok, det finns inga vanliga dagar på jobbet, men idag började det med att jag sprang in och tog emot Arla-leveransen, sen jobba som en galning för det var nedgånget överallt. Instruerade en jobbarkollega om vad hon skulle göra, sen slet jag vidare. Sen tog jag lunch. Sen efter lunch jobbade jag och den ordinarie mjölkkillen igenom allt, la ordern och sen var det lugnt. Sen mer, sen mindre. Det hela slutade med att jag instruerade kvällskillen (idag bestämde jag mig för att han skulle jobba mycket med läsken eftersom läskkillen varit sjuk idag). Sen gick jag hem (...).

Och då visade det sig att den gamla surkarten varit på jobbet hela dan.

Anyway, en ny dag imorgon.

Inga kommentarer: