torsdag, december 08, 2005

Vad fan höll grannarna på med inatt? Fönstret skallrade i takt med deras dunsande beteende. Det lät som att de släppte sandsäckar. Halva natten. "Nu jävlar", sa de. Nu jävlar vadå? Nu jävlar ska vi skallra fönster så det står det härliga till?

Så jag och R fick svårt att sova. Han sov (försökte i alla fall) här eftersom de tapetserar (åtminstone var det tapetserig som de påstår sig hålla på med - ingen vet) om hans rum.

Kafka har för övrigt invaderat mitt rum och min hjärna för tillfället. Efter ännu en sjusovarmorgon - och förmiddag - har vi analyserat hans lilla process utan och innan. Men vi är inte riktigt klara eftersom jag äntligen kom ut on the road på en löparrunda till en avlägsen kyrkogård. Hoppas det håller i sig bara. Är nog alldeles för odisciplinerad vid närmare eftertanke. Men vem vet.

Några gamla gymnasieklasskamrater undrade om jag ville följa med dem till Stockholms ikväll. Tveksamt. De står inte i allt för hög kurs plus att jag är lite småfattig. Men vem vet. Igen.

Så det blir nog mer Kafka och lite repetition. Lite repetion. Och en R som barrikerar golvet ännu en natt. Det är ok. Så länge hans inflyttade kylskåp och grannarna håller sig i skinnet. I den mån de har något.

Imorgon: Basgruppsmöte, seminarium och glöggkväll.

Inga kommentarer: